Thursday, March 21, 2019

10 KM Ocean Run

Assalamualaikum.

Selamat tengah hari.

Pembuka tahun tempoh hari, aku dan geng lari menyertai larian sejauh 10 kilometer. 10km tau bukan 5km. Berlagak bunyinya. Walhal salah seorang daripada kita orang baru keluar hospital sebab slip disc. Memandangkan aku akan bertukar ke JB (masa itu baru saja hantar permohonan) jadi semua bersemangat mahu pergi. Lari bersama-sama menikmati larian kali terakhir kononnya. Yelah, nanti aku sudah duduk di JB mesti dah susah nak ikut serta.

Begitulah kekdahnya.

Aku cukup menghargainya. Semangat setiakawan. Sakit-sakit pun datang nak berlari tapi mulanya dia janji takkan lari sebab kita orang semua bising. Dia kata nak tunggu kat finisher. Tapi itulah bila tengok kita orang nak lari dia pun ikut lari.

"Saya lari perlahan aje."

Baiklah.
Kita orang tengokkan saja. Bila nampak dia lari macam orang lupa diri kita orang jeritkan dia.

"Kamar!"
(Namanya Mar dan kita orang panggil Kamar - singkatan Kak Mar)

Kami berempat.

Ramai sudah berkumpul.

Kamar tu yang pakai shawl. Dia sorang saja yang gigih bershawl bagai. Dia panjat gunung pun pakai shawl. Korang mampu? Aku tabik spring. Hahaha.

Sebelum lari semua mampu tersenyum manis.

Selagi tak lari selagi itulah bergambar.

Memandangkan badan tak fit, sejam lebih baru sampai finisher. Pertama kali aku lari sejauh 10km. Selalu lari 5km saja.

Selesai lari.

Berjaya juga akhirnya.

Medal pertama untuk tahun ini.

Lepas ini entah berpeluang lagi nak berlari bersama atau tidak. Ada satu lagi larian sabtu ini (23/3/2019). Itulah penutupnya sebelum aku berpindah ke Johor. Semoga ikatan ini akan terus mantap. Kami menjadi rapat dengan asbab aktiviti ini juga. Sayang korang!

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

ejulz said...

terbaek.. meriah. cantik medal :)