Wednesday, October 17, 2018

Pengasuh Dari Neraka - Nurul Hashim

Assalamualaikum.

Selamat pagi semua.

Pagi ini aku akan kongsikan sedikit sedutan yang terkandung dalam buku anekdot yang akan diterbitkan tidak lama lagi. Sekali lagi seramai sepuluh orang penulis bergabung dalam naskhah ini sama seperti buku sebelumnya iaitu Pok Pek Pok Pek Mak-maklah sangat. Kali ini enam orang penulis akan menampilkan anekdot mereka tentang pengasuh dan empat orang penulis menampilkan cerpen yang berkaitan dunia pengasuh.



Cerpen berjudul Kamar Penghakiman karya Nurul Husna

Apa yang diperlakukan terhadap anaknya adalah contoh ‘sexual grooming’. Ini sabotaj tahap isi perut pun ikut gelap zulmat! Sadis! Ketagihan dadah dipandang hina namun mudah mencari puncanya. Ketagihan seks, sumbang laku dalam masyarakat siapa yang ambil peduli? Sendiri tidak sedar bahawa semuanya bermula dari dalam rumah. Budaya bergurau tidak kena tempat.

“Apa yang awak cakapkan ini, tidak ada tertulis dalam Al-Quran mahupun hadis… Sudahlah Ara, awak pergi minta maaf kepada mama…” Mudahnya penyelesaian Mikail, semudah bercakap sambil bermain permainan video di telefon bimbit.

Jika berminat dengan naskhah ini, bolehlah menghantar pesanan pada saya melalui whatsapp 017-6741270 atau ke emel saya alfidah83@gmail.com. Naskhah ini dijangka diterbitkan pada pertengahan Oktober ini.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: