Pages

Wednesday, March 21, 2018

Dua Hari Berkursus

Assalamualaikum...

Dua hari, isnin dan selasa aku berkursus. Dekat aje pun. Dalam Melaka. Kursus HRMIS. Tak habis-habis mengadap HRMIS. Dulu, kini dan selamanya. Hati begitu riang bukan kepalang sebab boleh lari sekejap daripada suasana pejabat yang begitu memberi tekanan sejak dua menjak ini. Rasa berdosa bila berperasaan sebegini sebab itu tempat aku mencari rezeki demi sesuap nasi. Tapi itulah, manusia ini kan macam-macam perasaannya.

Dua hari ini pun sudah cukup memberi ketenangan pada diri. Tak perlu hadap manusia yang tak habis-habis nak push orang bawahan ni. Stres kut. Jadi aku dengan rela hati menawarkan diri untuk menghadiri kursus ini.

Selain itu, minggu ini boleh dikategorikan sebagai minggu bertenang. Anakanda berdua cuti sekolah. Maknya yang teruja lebih. Yelah, tak perlu berkejar-kejaran di waktu pagi dan juga petang. Jalan aje tak boleh ke? Kenapa perlu berkejaran?

Memegang status isteri jarak jauh ini memang memerlukan ketahanan diri yang kuat. Fizikal mahu pun mental. Adakalanya memang meletihkan. Letihnya sampai boleh tahap menangis. Belum lagi hadap kerja di pejabat.

Gambar diambil ketika aku sudah tiba di hadapan bangunan tempat berkursus. Pemandu amatur haruslah sampai awal sebabnya nak cop parking. Sejenis perangai kalau pergi tempat yang tak biasa memang awal lah sampainya.

Hari ini kembali ke pejabat semula. Cadangnya nak cuti hari ini bawak anak-anak menonton wayang tetapi sebab ada kerja yang perlu aku siapkan maka terpaksalah ditangguhkan. Hati berkobar-kobar nak pergi menonton KL Special Force. Kan ada si Pattah. Sebagai peminat tegar Pattah haruslah aku pergi menontonnya. Siapa sudah menontonnya?

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: