Thursday, June 22, 2017

Menu Berbuka 14 Ramadhan

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Salam 27 Ramadhan 1438. Ramadhan kian hampir ke penghujungnya. Sedihnya. Pasti akan merindui Ramadhan. Semoga diberi peluang untuk bertemu dengannya lagi.

Entri ini mengisahkan menu berbuka. Menu yang disediakan oleh aku sendiri. Entri sudah tunggang-langgang. Mana yang sudah ada dalam draf aku terus tulis aje. Aku tak nak biarkan begitu aje. Biarlah gambar-gambar ini digunakan. Penat aje aku amik. Siap panjat-panjat bangku. 

Bila Tuan Fendy ada, barulah aku ni merajinkan diri. Menerima hidayah untuk masak. Kalau dia tak ada bukan tak nak masak. Tapi masa itu terlampau mencemburui aku.

Menu ringkas saja.

Sayur wajib ada.

Pekasam daging. Sedap gile!

Kurma ayam.

Telur masin pembuka selera.

Air ni Tuan Fendy yang buat. Entah ke apa namanya. Ada serai, daun pudina, laici, lemon dan beberapa bahan lain. Suka benar dia buat air tu.

Itu sahaja kisaj Ramadhan aku bersama keluarga. Semoga diberi peluang untuk menikmati Ramadhan lagi bersama insan-insan tercinta.

Sekian dan wassalam

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

Warisan Petani said...

Syukur Alhamdulillah.
Rezeki Allah yang melimpah ruah