Thursday, June 22, 2017

Iftar di Mee Besen

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Muncul dengan entri kedua. Nak habis Ramadhan nanti cerita Ramadhan tak habis-habis. Jadi marilah aku bercerita sebelum kita menyambut kedatangan Syawal. Nanti bila dah tak tulis memang tambah malas. Sudahnya entri dan gambar-gambar dalam draf jadi jeruk pekasam.

Ini pula kejadian yang berlaku pada 17 Ramadhan. Setelah sekian lama merancang untuk ke Mee Besen sudahnya bulan Ramadhan juga rancangan ini dapat ditunaikan.

Berjanji dengan sepupu aku. Kami dah booked sehari awal sebab masa sedang kami merancang untuk berbuka di kedai Mee Besen, kisah kedai ini sedang menular di media sosial. Aku cuma abaikan. Zaman viral. Memang menakutkan.

Tak taulah apa nama menunya. Kita prang temgok kat page di FB aje.

Budak berdua ni memang lasak. 

Zoom sikit gambar nasi gorengnya. Sedap jugak. Kat tekak akulah. Aku cukup risau kalau orang tanya sedap atau tidak. Kalau aku cakap sedap, sekali orang tu pergi tak sedap. Tekak masing-masing kan.

Inilah antaranya yang ada.

Set talam.

Ini pula meenya. Kami pilih mee soya.

Selesai sudah makan. Beginilah mejanya sesudah makan. Alhamdulillah. Selesai dan berjaya jugak rancangan kami untuk makan di sini. Sekali gus dapat berbuka bersama.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

Warisan Petani said...

Ha haa Haaa, sebelum makan kena amek gambar makanan dulu.
Dah licin snap lagi.
Tentu sedap tu sebab tengah lapo.

adianiez AIDA said...

ntah bila la aida & famili nak makan sini, fyda.
tiap kali lalu, ramai, asben aida jalan aje u-turn.