Sunday, April 16, 2017

Perjalanan Ke Terengganu

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat petang semua. Entri ini ditaip sambil memasak tadi. Tadi aku upload gambar-gambar yang ada dulu. Saje tadi sambil nak tunggu sambal masak. Kalau minggu lepas, waktu-waktu begini aku sudah selamat tiba di Melaka.

Minggu lepas kami ke Terengganu. Perjalanan jauh tapi singkat. Bukan atas tiket bercuti pun sebenarnya. Mahu menziarah saudara suami. Kami bertolak jam 2.30 pagi sabtu.

Jam 7.00 pagi sudah ada di Lebuh Raya Pantai Timur. Kami masuk Terengganu lebih kurang jam 8.00 pagi.

Lengang saja jalannya.

Sarapan dulu.

Mak mertua aku aje yang ikut.

Swafoto bersama anak-anak. Kemudian terus ke rumah saudara. Nama tempatnya aku sudah lupa. Sampai aje kami merehatkan diri. Suami dan maknya ke kubur ziarah kubur tok wan. Aku duduk di rumah saja bersama anak-anak.

Tengaharinya kami di suruh makan.

Suasana rumahnya.

Masa ni selepas Zohor. Kami sudah bersiap-siap mahu pulang.

Singgah dulu beli keropok lekor.

Main terjah aje ikut waze.

Nak beli keropok aje pun sibuk berkasut bagai.

Haruslah memborong.

Kemudian ke Pasar Payang.

Singgah Pantai Batu Burok.

Anak-anak kutip kulit kerang.

Singgah makan sini sebelum bertolak pulang ke Melaka.

Cendol yang memang lazatlah.

Laksanya pun sedap. Memang terbaik dan puas hati. Usai makan, meneruskan perjalanan pulang ke Melaka. Banyak kali juga berhenti sebab suami mengantuk. Selamat sampai Melaka jam 4.30 pagi. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: