Tuesday, April 18, 2017

Melayan Drama Melayu

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat malam. Muncul dengan entri kedua hari ini. Terajin dan ada idea nak menulisnya. Ada baca komen-komen pembaca. Maaf, tak sempat nak reply. Sempat blogwalking pada kawan-kawan yang tinggalkan komen. Terima kasih sudi tinggal komen dan sudi singgah blog aku ini. Jangan berkecil hati ye kalau aku tak sempat nak reply komen kalian.

Aktiviti aku selain menulis adalah melayan drama. Iye, aku peminat tegar drama melayu. Tapi bergantung jugak. Aku akan layan drama kalau hero atau heroinnya pelakon kegemaran aku. Memang aku akan ikutlah drama tu.

Sesekali melayan drama seronok jugak. Mana yang boleh dijadikan pengajaran kita ambil. Yang tak boleh tu kita tolak tepi. Lagi pun ini hiburan aku di rumah bila sudah kepenatan menguruskan rutin harian. Hiburan di rumah aje.

Aku minat pelakon ini sejak dia berlakon drama Abang Bomba, I Love You! Tapi aku selalu tersebut nama dia Hashim. Kawan aku pesan Hashim tu pakcik yang amik anak kau sekolah. Nama dia Hisham. Baiklah. Sejak tu aku terus ingat. Hahaha...

Drama Cupid. Aku suka hero dan heroin. Tapi aku tak suka endingnya. Kemurungan aku kejap lepas habis menonton drama ini. Kalau nak tahu sebab apa aku kemurungan pergi tengok. Kesian.

Telemovie Jula Juli Bintang Cinta. Aku tengok sebab Mira Filzah. Zizan pun bolehlah aku minat jugak.

Endingnya biasalah mesti happy ending. Itu biasalah. Telemovie ini buatkan aku terhibur. orang lain aku tak tahulah. Lain orang lain pandangannya. Kadang selalu orang kutuk drama melayu. Kita pun orang melayu jugak bukan. Itu sahaja. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: