Pages

Sunday, January 1, 2017

Wishlist 2016 Yang Pertama Terlaksana

Assalamualaikum.

Hai.

Entri kedua menyusul. Tengah bersemangat nak menulis baiklah teruskan menulis. Anak-anak masih lagi diulit mimpi. Hari ini ada jemputan kenduri Aqiqah daripada kawan pejabat. Setaman dengan aku saja. Tak adalah jauh pun. Lepas ke kenduri, kami bercadang mahu ke MITC untuk membeli barang sekolah. Belum sempat membeli pun sebenarnya sebab beberapa minggu yang lepas kami sibuk. Jadi hari ini barulah nak buat persiapan. InsyaAllah sempat sebab yang nak dibelinya hanya peralatan alat tulis sahaja. Baju sekolah, kasut sekolah masih boleh dipakai lagi.

Berbalik kepada tajuk entri di atas, antara wishlist yang dapat kami suami isteri laksanakan adalah dengan menukar gate rumah. Rezeki yang datang membuatkan impian yang satu itu dapat direalisasikan. Alhamdulillah. Sememangnya akulah yang paling gembira sebab memang berhajat mahu menukar gate lama itu pada yang baru.

Inilah rupa gate lama rumah aku. Kiranya sudah lima tahun daripada kami berpindah masuk menggunakan gate ini sahaja.

Inilah rupa gate yang baru. Aku yang pilih coraknya manakala warnanya pula asben yang pilih.

Pandangan dari dalam rumah pula.

Ada pintu kecil yang boleh digunakan. Itu sahaja cerita mengenai gate baru. Kemudian ada menyusul wishlist kedua. Nantikan di lain entri ya. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim