Monday, September 19, 2016

Majlis Resepsi Amyra Dan Alfie

Salam.

Selamat petang semua. Entri ini kesinambungan entri INI. Majlis resepsi anak buah aku Amyra dan suaminya Alfie yang berlangsung pada hari Ahad bersamaan 4 September 2016. Malam ahad tu aku bermalam di rumah kakak sepupu aku. Senang nak bantu-bantu apa yang patut. Walaupun menggunakan khidmat katering tapi nak siapkan bunga manggar, nak siapkan barang-barang untuk candy booth.

Pagi-pagi tu sibuk juga masakkan dadih beberapa cup untuk candy booth. Kemudian yang perempuan-perempuan ni sibuk nak siapkan diri sebab jurumekap nak makeupkan sorang-sorang termasuklah aku.

Jadi bridesmaid anak buah aku suruh make up. Kalau aku tak make up dah tentu-tentu muka aku pucat lesu. Jadi make up lah juga fefeling pengantin masing-masing.

Sala satu flower girl dari tiga flower girl. Make up juga flower girl.

Suasana di khemah sebelum majlis bermula.

Ada penjual belon.

Majlis sudah bermula. Para tetamu sudah memenuhi ruang khemah.

Wajah-wajah yang dimakeup. Aku dan tunang anak buah aku iaitu adik pengantin.

Sesi menulis di dalam buku tetamu.

Aku dan adik ipar aku. My only sister in law.

Aku dan suami tercinta pula.

Di khemah cenderahati untuk para tetamu.

Ayah dan mak pengantin.

Makcik yang fefeling macam orang muda juga.

Kami selaku bridesmaid yang tak rupa bridesmaid menjelang tenghari.

Baru cukup korum untuk bridesmaid semua. Pakcik depan tu sejak pandai berselfie memang dia konker bahagian depan.

 Aku bersama adik ipar dan anak buah.

Aku dan anak-anak buah. Mana dia orang bergambar makcik pasti menyelit. Hahaha

Makcik yang kemetot bersama anak buah yang tinggi lampai. Aku terpaksa berdiri atas tangga supaya tak ketara sangat kemetot aku.

Flower girl sudah siap sedia bersama pengantin.

Flower girl berarak bersama-sama pengantin menuju ke pelamin.

Pengantin sudah bersanding di atas pelamin.

Sesi makan beradap.

Kek pengantin yang sedap sekali.

Versi pengantin lama

Keluarga aku bergambar bersama pengantin.

One happy family. Bila tengok gambar ni rasa tak move on langsung. Teringat aje hari kejadian.

Sekali lagi pengantin bersama bridesmaid perempuan.

Pengantin siap menyanyi di penghujung majlis.

Masa ni dah duduk bersantai. Semua sudah pulang. Tinggal kita orang aje. Pengantin outdoor photoshoot. Kami bersembang dan bergelak tawa sampai kejung perut.

Penutup entri ini dengan gambar lagi dihiasi dengan laki bini yang tersengih di belakang tu. Hat laki yang nampak over senyumnya daripada si bini. Maka berakhirlah majlis resepsi sebelah perempuan. Majlis resepsi sebelah lelaki akan diadakan pada 1 Oktober 2016 ini.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

itsrisingtech said...

the blog is so useful and informative, just keep doing it and keep sharing things like this, and thank you for the efforts you did on it

promocodeslive