Thursday, September 29, 2016

Abang Bomba,I Love You

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Petang semua. Lama tak menulis di sini. Seminggu jugak. Sekarang memang trend aku menulis seminggu sekali kat blog ini. Faktor umur rasanya. Huhu

Bukan apa, aku sibuk. Sibuk menulis jugak. Tak tulis kat sini aku tulis artikel untuk Zalora Community. Tak tulis artikel aku tulis cerpen. 

Minggu ni aku sibuk membaca novel Abang Bomba,I Love You. Nak cepat habiskan novel tu. Aku terjebak tengok cerita tu. Mula-mula tak minat sebab pelakonnya. Entah macam manalah satu hari tertengok satu episod best pula. Aku memang tak pernah tengok heronya berlakon. Dia berlakon drama apa pun aku tak pernah tahu.

Sekarang bukan main. Aura dia berlakon dalam drama ABILY ni macam menyerlah pula. Dan-dan terus follow IG pelakonnya. Hero dan heroinnya. Gitu sekali. Kalau drama adaptasi yang aku suka dah tentu-tentu aku beli novelnya sekali. 

Hah ini hero dan heroinnya. Heroinnya mula-mula nampak macam kekok tapi lama-lama aku suka tengok dia berlakon. Pasal lagu dia ost untuk drama ini hari-hari aku dengar lagu Jaga-Jaga tu. Cuba korang dengar. Best tau.

Aku dah selamat hadamkan novel ini. Suka betul watak Rayqal dan Lily. Yelah Rayqal kan dah ketja dan Lily masa tu budak sekolah. Memang terasa manjanya di situ. Oklah apa kesudahan dramanya nanti kita tengok. Aku dah tahu kesudahannya. Tak tahulah sama atau lain.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: