Wednesday, June 22, 2016

Diari 13 Ramadhan - Iftar Beramai-ramai Di Teratak ApenIda

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah....

Selamat petang semua. Barulah ada kesempatan nak menulis blog. Penat rasanya otak ni. Macam-macam yang difikirkan sejak dua menjak ini. Jadi rehat kejap. Blog adalah terapi untuk menghilangkan stress. Suatu kenikmatan untuk diri sendiri apabila dapat menulis di sini.

Baiklah, berbalik kepada tajuk entri. Sabtu lepas aku dan asben ajak keluarga belah dia berbuka di rumah kami. Rabu tu dah hantar jemputan di group whatsapp. Akuler mangsa untuk menghantar jemputan setelah emnerima arahan. Hehehe. PA kan mestilah gitu kerjanya.

Jadinya aku mulalah memikirkan menu. Bermacam-macam menu yang bermain-main di benak ini. nak masak macam-macam. Bila dah dapat idea barulah aku usulkan pada sang suami.

Misi di dapur bermula. Cuba teka masak apa ni?

Tadaa. Nasi limau purut. Semerbak bau limau purut.


Ayam masak merah, kerabu perut dan sayur campur. Ada satu lagi lauk kari daging.

Brownies ni dipayung oleh biras aku.

Kari daging air tanganku.

Puding roti permintaan sang suami.

Mak mertua aku masak mee bandung. Beginilah rupanya kalau sudah berbuka beramai-ramai.

Inilah keluarga aku sebelah suami. 

Selesai maghrib, potong kek pula sempena meraikan ulangtahun kelahiran mak mertua aku yang jatuh pada 14 Jun 2016 iaitu hari selasa. Mak mertua dikelilingi cucu-cucunya seramai lapan orang. Itulah rentetan entri ini. Seronok walaupun kepenatan. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

Mia Kassim said...

Salam singgah ... wah meriahnya 😊

ibuayu said...

seronok ya berbuka ramai2