Thursday, June 9, 2016

Coretan 4 Ramadhan

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat pagi dan salam 4 Ramadhan 1437H. Sekejap saja kita sudah berada di hari keempat Ramadhan. Minggu depan sudah sibuk anak-anak bersekolah. Kerisauan masih lagi mengetuk hati ini. 

Semoga semua urusan berjalan dengan lancar seperti yang dirancangkan. Stamina diri juga perlu ditingkatkan. Kalau stamina diri tidak ada, memang melentuklah. Lepas sahur memang tak boleh nak bergolek bagai, ada yang terlajak. Siapkan anak-anak ke sekolah. Aku target dalam pukul 7.00 pagi dah kena sampai sekolah. Agak-agak pukul berapa aku kena keluar rumah. Hihihi.

Petang pulak keluar pejabat pukul 4.00 petang terus bergegas balik rumah dulu untuk siapkan apa yang patut. Hari yang ada sekolah agama Adriana keluar pukul 5.40 petang.

Begitulah tugasan yang perlu dilaksanakan sepanjang bulan Ramadhan ini. Adjust masa untuk sesuaikan dengan diri. Al-maklumlah wanita berdikari. Hehehe...

Semoga kita akan sentiasa menjaga solat dan juga tingkah laku kita. Semoga kita mendapat keberkatan daripadaNya. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: