Wednesday, November 12, 2014

~Lapan Tahun Di JKMN~

Teks : Fyda Adim
Foto : Ipad Myra Mokhtar

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat pagi semua. Pagi yang agak dingin dan semoga ada ketenangan sepanjang hari ini. Walaupun diri agak kalut kerana dibebani kerja yang ada masalahnya sendiri, tarik nafas dalam-dalam kemudian lepaskan. Memang serabut bila tengok meja sendiri. Diberi tempoh dua minggu untuk siapkan. Okey, mesti boleh. Positif!

Berbalik kepada tajuk, tanggal 9 November yang lepas adalah tarikh aku melangkah masuk ke Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Melaka. Mula melaporkan diri pada 9 November 2006 dan kini sudah lapan tahun di jabatan ini. Berpindah dari KKLW Putrajaya dan bertukar ke Melaka.

Diri aku setelah lapan tahun berkhidmat di sini. Aku masih seperti dulu. Tekanan kerja biasalah, di mana-mana mesti ada. Memang pada awalnya agak rumit untuk menangani namun lama-kelamaan sudah lali. Nasib punya kawan yang memahami. Ada seseorang yang selalu aku berkongsi suka duka pada awal aku melapor diri hingga kini. Semoga persahabatan kami berkekalan dan berlandaskan kejujuran. Itu sahaja entri untuk pagi ini. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                         


3 comments:

ibuayu said...

lama gak ya fida kat situ

AMIIZAA@Mieja said...

comel mcm anak dara..

adianiez AIDA said...

selamat bekerja fida.
next month aida baru nak masuk 5 thn perkhidmatan...