Monday, September 1, 2014

~Raptai Perhimpunan Bulanan~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua...


Selamat petang. Entri ketiga untuk hari ini memandangkan malam tadi berjaga untuk menulis entri-entri yang akan muncul akan-akan datang. Dapatlah ditaip beberapa entri malam tadi. Jadi entri yang keluar semuanya autopublished ye. Hari jumaat sebelah petang aku ke Seri Negeri untuk sesi raptai perhimpunan bulanan yang akan diadakan keesokkan hari.


Perhimpunan bulanan kali ini, Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Melaka menjadi tuan rumah. Jadi jabatan kena uruskan pelbagai perkara dari urusan pendaftaran, goodies, koir dan bermacam-macam. Aku dilantik menjadi urusetia pendaftaran. Okeylah kan. Nak masuk koir memang tidaklah. Jangan bermimpi di siang hari. Huhuhu...



Suasana di dalam dewan yang bakal menjadi tempat perhimpunan bulanan esok.


Mereka sedang berlatih koir. Guna telefon cikai gambar kabur.


Waktu ini aku sedang mengisi barang-barang dalam beg goodies. Ada air mineral, buku nota, aturcara majlis dan pamplet. Itu sahajalah. Goodies yang disediakan sebanyak 1000 beg. Bila sudah diisi beg-beg itu terus diletakkan di kerusi-kerusi yang sudah disusun. Dalam 4.40 petang aku balik. Tak boleh lambat sebab nak jemput Adriana di tuisyen. Tak sabar nak nantikan hari esok. Nanti aku ceritakan sepanjang majlis perhimpunan bulanan berlangsung. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                                      


No comments: