Friday, September 13, 2013

~Bila Keceriaan Diragut~

Ini cerita pagi tadi.  Perasaan dan emosi kebelakangan ini memang tak stabil.  Sekejap boleh gembira dan sekejap boleh bertukar mood sedih.  Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.  Tapi keceriaan yang cuba dibawa ke office telah diragut sebaik sahaja menerima sesuatu.  Apakah?

Selagi orang tidak berada di tempat kita belum tentu dia memahami apa permasalahan kita.  Belum tentu!Dari situ kita boleh lihat yang mana orang yang betul-betul boleh berada di sekeliling kita ketika susah dan senang.

gambar ehsan dari google

Aku memang mudah susah hati.  Itu sebab aku tak suka bila keceriaan ini pergi.  Mahu seharian memikirkannya.  Istigfar banyal-banyak supaya tidak mudah melatah.  

Okey, lupakan perkara yang menyesakkan dada itu.  Hari ini sudah 13 September.  Masih ada 55 hari lagi untuk pergi sendiri hari-hari ini bersama anak-anak.  Esok suami saya habis camping di hutan.  Bolehlah bercakap dengannya.  Rindu sudah menghantui aku dan anak-anak sehinggakan malam tadi Ammar panggil atoknya 'papa'. Kesian.  Sabar ye, anak-anak mama.







                                                                                                       

No comments: