Monday, October 4, 2010

~Beraya Lagi~

Semalam hari ahad, aku masih berjalan raya tapi join orang bujang dekat opis aku..boleh ek macam tue??asben aku sibuk dengan cendawan.  so, dia suruh aku ikut kawan-kawan aku berjalan.  mula-mula cadangnya yang nak pergi ramai tapi akhirnya jadi 3 kerat jea..tapi adriana tetap ikut ke mana aku pegi yea..nasiblah ada 2 orang yang menolong aku memantau si kecik nie..kalau aku sorang mau patah pinggang.  sebab kadang dia nak berdukung tak mau jalan..

So, semalam aku just pi 2 buah rumah jea..itu pun taklarat rasanya.  Makan dekat 2 buah rumah jea aku rasa perut aku penuh macam nak melettup pun ada..bukan main kekenyangan yang amat sangat.  Kami pi beraya ke Kg. Air Limau, Masjid Tanah.  Dua2 adalah my officemate..

Jom tengok gambar..Thanks to Kak Nisah dan Kak Mimah yang menyediakan kami juadah yang sangat enak..Kami makan sampai kekenyangan.

Rumah Pertama-Rumah Kak Nisah yang menyediakan LAKSA PENANG
Yang pegang anak adalah Kak Nisah..Sebelah tue Cik Bib, my bos..
Adriana panggil Cik Bib, "bos"
Yang sorang jejaka tue adalah Hanafi..dialah yang jadi driver pada hari tue...
Anak aku panggil dia abg..Mudaler pulak...Patutnya panggil UNCLE tau...


Adriana seperti gayat tan pernah nampak tangga..dok naik turun tangga..
Maklumler kat umah sendiri tak ada tangga..


Aku and the geng

Rumah Kedua-Rumah Kak Mimah yang menyediakan Nasi dan lauk pauk

Ini dekat rumah Kak Mimah..tengok dia orang sedang khusyuk makan..Yang penting ada lemang yang sangat sedap.  Tengoklah apa anak aku buat??dia dok makan buah tembikai..Adriana siap cakap Bos nak tembikai..ntah mana dia tahu bos tue..macam-macam ler budak nie..

Itu jealah..Lepas tue kami pun balik..Aku sampai rumah tepat pukul 5pm.  Memang keletihan dan kekenyangan..Sampai rumah beradu kejap tapi adriana tak tido pun jadi aku tak leh tido nyenyak sangat.

Note>>Malamnya aku boleh pi makan roti nan dgn asben..

1 comment:

Anonymous said...

oooo...patut la hanafi xdapat di kesan ari ahad ari 2....call pun x jawap....msg pun x balas...xbagtau pun nak g open house.....ne lah di nama kan kengkawan.....