Friday, July 23, 2021

Saya Sudah Lengkap 2 Dos

Assalamualaikum.

Salam Aidiladha.

Lambat menitipkan ucapan sebab kekangan masa. Entri kali ini cuma nak mencoretkan kenangan semasa vaksin dos kedua. Masih di tempat yang sama. Vaksin kali ini, aku ditemani encik suami. Dia nak menghantar aku dan cuti sudah pun diambil.

Aku pun okeylah. Lagi suka sebab suami nak meneman. Jadi memang hari tu aku lone ranger di tempat vaksin. Tak saing dengan rakan sepejabat. Lagi pun aku pergi lambat sikit. Susahlah nak janji-janji dengan orang.

Kami keluar rumah dalam 9.30 pagi sebab waktu temujanji aku jam 10.30 pagi. Berpandukan Waze kami berdua ke tempat vaksin di Dewan Raya Taman Universiti Skudai.

Sebelum keluar rumah.

OOTD aku hari vaksin.

Waktu ni sudah tiba di tempat vaksin. Ramai juga orang tapi pergerakan pantas.

Sedang menunggu di bawah khemah, ternampak kawan pejabat. Sempatlah bergambar.

Menanti dengan sabar.

Kita swafoto dulu.

Semakin menghampiri ke pintu masuk.

Lega apabila sudah berada di dalam dewan.

Memandangkan aku dos kedua, terus saja ke bilik vaksin.

Menanti di luar bilik. Masa ni buat-buat bertenang.

Alhamdulillah. Selesai. Masa ni di ruang pemantauan.

Inilah ruangnya. Duduk di sini sementara menunggu nama dipanggil.

Dipermudahkan semuanya dan sewaktu sampai di tempat bergambar ada seorang wanita sedang mengambil gambar emaknya. Aku pun meminta tolong dengan wanita tersebut untuk mengambil gambar aku. Dapatlah dua keping gambar buat kenangan.

Selesailah vaksin dos kedua pada 8 Julai 2021. Alhamdulillah, simptomnya ada cuma ringan saja. Badan adalah terasa sakit-sakit. Tempat suntik pun sama. Yang tak tahan kelaparan dan ketiduran. Seharian aku layan mata aje sehari selepas vaksin. Dah tidur pun rasa macam tak cukup tidur. Kemudian asal bangun, perut lapar. Begitulah.

Sekian.

Salam pena,
Fyda Adim

 

No comments: