Monday, December 24, 2018

Semalaman Di Batu Pahat

Assalamualaikum.

Selamat petang.

Entri ini lama sudah duduknya dalam folder draft. Kesibukan aku sangat membataskan aku menulis di sini. Kalau nak update laju aku cuma upload di Instagram aje dulu. Tapi yelah, nikmatnya lain. Aku masih lagi nak menulis di sini. Baru selesai dua tugasan iaitu projek untuk tahun depan. Itu yang buatkan aku tidak dapat memberikan komitmen di blog ini.

Ini kisah bulan Oktober. Kebetulan hari sabtunya kami ada jemputan kahwin di Batu Pahat. Jadi hari jumaat malam ikutlah suami balik sana dan bermalam semalaman di rumah sewa suami. Malam itu kami gerak lepas maghrib. Dalam jam 9.00 malam selamat tiba di Batu Pahat.


Oleh sebab selalu aje tak dapat makan bila ke IOI Mall. Jadi suami bawa ke Batu Pahat.

Ramen kegemaran Ammar.

Menu yang kami pesan. Lupa sudah namanya.

Ini yang glamer menunya.

Ayam salut cheese. Sedap.

Bersungguh si Ammar makan.

Bila sudah kenyang tersenyumlah kami.

Aku dan anak-anak.

Lepas makan sempatlah bersiar-siar di atas bangunan. Tak silap tempatnya nama Old Street. Kalau tak salah akulah.

Tengah-tengah malam laki aku suruh posing.

Betul lah. Inilah tempatnya.

Dua beradik yang disuruh bergambar memang senang kalau apaknya ada.

Esoknya, ke kenduri kahwin. Bergambar dengan orang Kastam.

Lepas dari kenduri, balik rumah sewa suami. Tukar baju sebab bas aku jam 4.00 petang.

Sudah sampai masanya untuk pulang. Tinggallah suami di Batu Pahat untuk mencari rezeki buat kami. Begitulah kehidupan kami sebagai suami isteri jarak jauh. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: