Tuesday, July 31, 2018

Syawal Kedua

Assalamualaikum.

Selamat pagi. Entri kedua untuk hari ini. Cubaan aku untuk menghabiskan cerita-cerita raya. Kemudian lepas ini aku nak fokus pada kerja penulisan. Banyak penulisan cerpen aku yang tertangguh. Memang susah nak mula bila kau dah berhenti menulis agak lama. Tahun ini aku macam slow. Lebih kepada membaca segala tok nenek novel. 

Iye, novel aku banyak yang tak berusik lagi. Sekarang tengah stop membeli buku sebab ada misi yang lebih penting. Banyaklah kau punya misi.

Baiklah, ini cerita hari raya kedua. Tak ada apa sangat tapi sekadar untuk dikenang. Raya kedua aku ke rumah kakak sepupu. Biasalah situ aje tempatnya. Menziarah mak long aku yang sudah uzur.

Aku berswafoto sendiri. Sesekali. 

Aku bersama cucunda yang comel Amanda Dareena. Mak aku panggil Wanda. Hahaha. Nama kopi moyang sebut.

Kalau berkumpul dengan anak-beranak kakak sepupu memang ramai. Ini pun ada yang tak masuk bergambar.

Mak-mak yang ada di dalam keluarga.

Kak long kawasan dua-dua ni. Sebab kami anak sulung kami boleh berkongsi cerita dan rasa.

Sebelah malam balik dari rumah kakak sepupu, tunggu anak-anaknya pula datang rumah. Aku masak simple aje. Sebab salah seorang anak buah aku nak balik Kelantan esoknya. Jadi tak boleh nak singgah. Aku buat makan-makan esoknya sebenarnya.

Melayan mereka yang sedang menjamu selera.

Kueh teow basah aje yang sempat aku buat.

Anak buah aku dan suaminya.

Sebelum pulang memang wajib bergambar beramai-ramai.

Bergambar lagi di luar rumah pula.

Akhir sekali. Bergegar pulak gambar ini tapi tak apalah kita upload untuk kenangan. Itu sahaja kisah untuk raya kedua. Bersambung raya ketiga pula.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

adianiez AIDA said...

seronok.
kampung dedekat.
meriah.