Monday, July 23, 2018

Sabtu Yang Sibuk

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Selamat bekerja. Semoga urusan kita semua dipermudahkan. Sabtu, jadual padat. Dari pagi bawa ke malam. Letih yang amat. Aku pula baru nak beransur baik. Biasalah, bila baik sikit mulalah nak mengaktifkan diri semula. Ikutkan nak aje bergolek-golek di rumah. Tapi apakan daya. Kuatkan diri juga.

Rabu lepas, aku cuti sakit. Keracunan makanan satu hal ditambah dengan HB Low. Bertambah-tambahlah outnya. Mujurlah masih diberi kekuatan untuk menjaga diri sendiri. Bila suami jauh ni, banyak kena belajar sendiri. Kena kuat nak hadap semuanya sendiri. Kena lawan kalau diri ini terlalu manja.

Awal pagi aku dan anak-anak sudah keluar untuk berjogging. Asben tak ikut sebab dia jumpa kawan.

Aku up gambar ni kat FB. Ada orang komen keladak airnya. Aku amik masa tengah silau jadi memang tak perasan airnya keladak. Hahaha.

Tengah harinya ke undangan perkahwinan. Bos asben kat Batu Pahat kahwinkan anaknya.

 Kemudian lepas makan, melayankan anak-anak yang nak bergambar.

 Ada laki aku suruh aku bergambar sekali. Tak kuasalah aku.

Inilah hasilnya.

Sebelum balik sempat suruh laki aku amik gambar.

Kami sempat berswafoto empat beranak. Laki aku kalau duduk paling depan dia saja nak show off lesung pipit dia. Kemudian lepas dari orang kahwin, kami pulang ke rumah mak mentua. Dalam jam 6.30 petang barulah kita orang balik ke rumah.

Begitulah kisah hari sabtu yang penuh dengan bermacam aktiviti. Sabtu memang hari bersama keluarga jadi begitulah kisahnya. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

Warisan Petani said...

Walau pun sibuk tetapi dapat melapangkan fikiran kan.

adianiez AIDA said...

Kita di tempat yg sama.
Dan aida pun dtg bertiga.
Asben hiking bkt beruang.
Syuhada skola agama tambahan.
Kalau berjpa, sure boleh wefie ekk.