Tuesday, May 17, 2016

Dari MAEPS Serdang Ke Putrajaya

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Entri kedua untuk hari ini. Kesinambungan dari entri pagi tadi. Dari Maeps Serdang kami singgah di Putrajaya. Singgah bukan nak berjalan pun tapi bercadang untuk mencari tempat makan yang best-best. Sebelum tu tengok jam awal lagi dalam jam 5 petang. Asben ajak singgah Alamanda. Peel laki aku kalau berjalan selagi belum malam dia memang tak nak balik.

Walhal kaki aku dah sakit nak berjalan-jalan bagai. Tapi sebab dia yang bawak maka aku turutkan jugak. Lama dah tak pergi Alamanda. Tahun lepas kut pergi masa tu ikut laki aku berkursus dan stay dekat area IOI. Dah lupa nama hotelnya.

Masa sampai Putrajaya si anak teruna mahu berdukung. Mama ko dah macam badang kan nak mendukung ko dik oi.  Dah penat pusing dalam Alamanda kita orang keluar aje. Mula-mula cadang nak makan dalam Alamanda je tapi semua macam tak menepati aje.

Akhirnya kami ke Presint 8.

Paling suka gambar kita orang yang ini. Family potret untuk tahun ini.

Anak dara aku tolong tangkapkan gambar. Anak dah besar ni bolehlah bergambar berdua. Ada pula terselit tepi tu.

Akhirnya kita orang makan dekat Serabei. Jenuh sang laki google tempat makan yang best kat Putrajaya.

Nasi kerabu untuk dia.

Ini pula untuk aku. Anak-anak makan nasi goreng apa ntah. Sedap dan boleh tahan tapi macam nasi kerabu tu sikit. Laki aku kata tak kenyang. Pulak!

Salam pena,



No comments: