Saturday, March 12, 2016

Menyelesaikan Beberapa Urusan

Assalamualaikum dan Salam Sehati Sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi semua. Sabtu menjelang. Hari yang ditunggu-tunggu oleh aku. Mungkin korang juga. Masa untuk bersantai di rumah. Walaupun konsepnya bukan bersantai sepenuhnya. Banyak urusan rumah yang perlu diselesaikan. Kerja rumah sudah beratur untuk dilaksanakan satu persatu.

Minggu ini aku agak sibuk. Dari isnin sampai ke hari ini. Sibuk hal sendiri, hal anak-anak dan hal orang lain. Betapa sibuknya aku. Hal orang lain tu bukan sesiapa pun. Anak buah nak bertunang, makanya selaku mak kedua aku pun turut sibuklah membantu kakak sepupu. Tugas aku membuat hantaran. Nantikan cerita selanjutnya di lain entri.

Isnin lepas aku ambil cuti. Ada beberapa urusan yang perlu diselesaikan. Searian tidak lekat di rumah. Ke hulu ke hilir membawa diri. Hehehe...Pagi tu aku selesaikan urusan aku, kemudian tunggu si Mira Mokhtar datang jemput aku di rumah mak. Destinasi kami ke Bukit Beruang atas urusan penting.

Dari Bukit Beruang kami ke pejabat pos. Berjam tunggu di pejabat pos. Mereput dibuatnya.

Kemudian, sebeah petang aku ke sekolah agama untuk daftar Adriana. Secara rasminya Adriana sudah pun ke sekolah agama setelah berposak mencari alternatif untuk menghantar dia ke sekolah agama. Alhamdulillah, dipermudahkan urusannya walaupun pada mulanya bersesak jugak kepala memikirkannya.

Selesai Adriana ke sekolah agama, aku pulang ke rumah untuk ambil kereta memandangkan aku dan Mira naik satu kereta. Kemudian aku ke Aeon sebab ada temujanji. Jumpa kawan sambil berborak. Masa yang ditunggu. Bukan senang nak dapat waktu santai begini. Berborak sambil makan-makan, minum-minum. Hehehe...Sekian, wassalam.

Salam pena,




No comments: