Wednesday, January 13, 2016

Hasil Membeli Di Awal Tahun

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Entri kedua untuk hari ini. Aku kalau datang mood rajin memang akan adalah beberapa entri untuk satu hari. Tapi sekarang entri auto published aje. Janji blog tidak dibiarkan terkontang-kanting tanpa entri. At least, biarlah aku tulis satu entri untuk satu hari. Itu sudah memadai. Kira dah bersyukurlah kalau ada satu entri.

Baiklah, sepanjang minggu lepas waktu suami aku bercuti selama seminggu memang heaven sesangat. Yelah, pagi aku tak payah rushing nak hantar anak-anak ke sekolah. Kira santailah aku seminggu tu. Kemudian aku pun cuti dua hari. Dua hari aje tak boleh lama-lama.

Itu pun sepanjang dua hari bercuti dengan suami, memang tak lekat kat rumah. Usai menghantar anak-anak ke sekolah kami dengan urusan kami. Ke sana ke mari. Keluar rumah bergelap, balik pun bergelap. Entri sebelum ni, aku ceritakan yag kami pergi mencari basikal untuk anak-anak. Basikal yang ada di rumah sudah tidak sesuai dinaiki oleh anakanda berdua. Jadi apaknya nak upgrade basikal anak-anaknya. Dah besar katanya. Basikal kena nampak macam orang besar. Apa-apa jelah.

Dua buah basikal untuk anak-anak. Satu warnanya merah dans atu lagi warnanya merah jambu.

Seperti biasa, merah jambu untuk si kakak. Pink dan nana berpisah tiada. Warna tu asben aku yang pilih. Selalu dia marah aku asyik beli warna pink. Alih-alih dia pulak yang berjangkit.

Salah satu wishlist tahun baru yang terlaksana. Apa itu?

Gigihlah mamat tu pasang.

Inilah yang dipasangnya. Cari yang murah-murah aje. Itu pun terbang ratus-ratus. Nak beli yang mahal duit masih banyak cabangnya. Cabang pertama dah selesai. Mahu pergi ke cabang yang lain pula. Itu sahaja entri kali ini. Semoga beberapa wishlist kami suami isteri akan terlaksana dalam tahun ini. Sekian dan wassalam.

Salam pena,




1 comment:

Kakzakie Purvit said...

Anak-anak happy dpt basikal mak-ayah happy wishlist satu-satu cuba dilaksanakan.