Wednesday, June 19, 2013

~Si Comel Meragam~

Assalamualaikum...

Selamat petang semua.  Comel mana pula yang dimaksudkan aku?  Hehehe..Ini bukan baby ye.  Baby yang ada pun dah 2 tahun lebih.  Kejap je kan masa berlalu.  Tapi dia still aku anggap baby di hati mama.  Gelagat dia masih mencuit hati mama.  Dah tentu-tentu semua tahu siapa yang aku maksudkan.  Siapa lagi kalau bukan my lil boy, Muhammad Ammar Qayyum.

Tapi entri kali ini aku bukan nak cerita mengenai lil boy aku tu, tapi nak cerita baby aku yang satu lagi.  Kereta comelku yang telah setahun bersama denganku.  Ke hulu ke hilir dengannya.  Tanpanya aku rasa patah kaki.  Tak mampu nak ke mana-mana.  Ngada-ngadakan sekarang?Dulu boleh je naik turun bas.  Sekarang dah ngada-ngada.  Yelah, tak ada kereta orang tak kawan.  Hikhikhik...Sila jangan merepek alfidah adim!!

Okey, marilah tengok apa masalahnya.  Sempat aku ambil gambar masa berhenti kat traffic lite.  Jangan tak tahu, aku drive jugak masa kereta ni meragam.  Tersengguk-sengguk aku bawak.  Kalau nak rosak pun biarlah aku sampai ofis dulu.  Tengahari tu, asben aku amik kereta untuk dibetulkan.

Nampak tak benda yang bernyala tu. 

Close up skit.

Sudah dibetulkan si comel aku tu.  Fuh!!Lap peluh tengok harganya.  Masalah plug apa entahlah.  Aku bukannya tahu pun.  Sedangkan isi minyak pun asben yang buatkan.  Yang aku tahu bila minyak penuh, start enjin dan bawak.  Bila minyak dah tinggal sikit, aku sound kat asben.  Hihihi...







                                                                                                       

1 comment:

rina_mazlan said...

Biasalah tu, kereta pun nak gi spa jugak. Bagi upgrade sikit. :P