Wednesday, March 6, 2013

~Tidak Mahu Merasa Putus Asa~

Assalamualaikum...

Boleh ke kalau kita tidak mahu merasa perasaan putus asa?Boleh ke?Boleh ke?Sesekali perasaan putus asa itu datang juga menghantui diri.  Cuba juga untuk mengendahkan perasaan itu supaya tidak mengganggu emosi diri.

Selagi bergelar seorang insan pasti pernah diduga dengan pelbagai dugaan atau ujian daripadaNya.  Semuanya sudah tertulis.  Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.  Percayalah!InshaAllah.

Aku?Putus asa?Aku juga tidak lari daripada perasaan itu.  Pernah merasakannya sampai satu tahap aku terlupa terhadap ketentuanNya.  Cepat-cepat beristighfar kerana putus asa bukan akhlak seorang muslim.

Putus asa bila aku tidak dapat apa yang aku mahukan.  Mungkin aku kurang berusaha untuk mendapatkannya menyebabkan aku gagal.  Aku patut bersyukur dengan apa yang aku miliki sekarang walaupun aku pernah bersedih dan hampir berputus asa terhadap kerjaku sekarang.  Tidak menggunakan kelulusan yang aku ada.  Bohonglah kalau aku tidak pernah bersedih.  Aku harus bersyukur sekurang-kurangnya aku masih punya kerja. 

Mungkin rezekiku di tempat lain.  Siapa tahu?Yang penting jangan putus asa untuk berdoa...



Sekian...








                                                                                                                      

2 comments:

mummY daniSha said...

sabar ye fida...gomen memang susah nak dpt kan..hr tu sy dapat,pun x ikut kelulusan ..pastu dpt kat seremban plak tu...tgk org lain senang je dpt kat melaka,yg da kawen...sampai skang still sedey lg....tp syukurla allah terus ganti dgn rezeki yg lain..

sabarlaa,insyaallah ada rezeki nanti =)

Anonymous said...

nk aply gomen kew?

emm kite dh maleh nk harp