Monday, December 14, 2020

Sambutan Hari Lahir Adik

Assalamualaikum.

Tempoh hari 5 November 2020, hari lahir adik aku yang ke 35 tahun. Dah tua bangka. Hahaha. Mak masih panggil dia adik. Ini ajelah adik yang aku ada. Dua beradik kan. Kebetulan masa hari lahir dia aku balik Melaka. Anak-anak aku memang ada kat Melaka sejak JB zon merah. Dua-dua tak nak balik JB. Lagi pun transit tak buka. Siapa nak jaga budak dua tu masa aku kerja.

Jadi aku dan adik ipar plan untuk buat makan-makan. Pagi tu kita orang dok memikirkan nak makan apa petang itu. Aku suruh adik aku jemput anak-anak aku kat rumah mak mentua. Dapatlah kami berkumpul di rumah. Sekarang nak berkumpul pun ada macam rasa was-was. Bukan apa kita datang dari luar. Nak jumpa mak ayah. Kadang jadi paranoid. Sanitizer pikul ke hulur ke hilir. Yang air yang gel.

Baiklah, kembali ke cerita hari jadi. Sudahnya kita orang order shellout. Aku tukang menggoggle mana ada shellout yang delivery. Sejak ayah sakit, kita orang memang makan kat rumah sebab kesian ayah tinggal sorang pula. Biarlah dia depan mata kita orang. Nanti kesian dia nak ikut lepas tu endingnya dia tak selesa nak duduk.

Ini saja yang ada. Aku jemput kakak sepupu aku. Dia macam kakak aku dah. Aku pun dah macam adik dia sebab dia anak tunggal. Anak buah mak aku. Kira sama anak-beranak.

Ini set shellout yang kami order. Aku jumpa kedainya di FB.

Sesi meletakkan makanan di atas tempatnya.

Ini pun dah kira meriuhkan suasana.

Longgokan shellout.

Kek birthday untuk besday boy.

Inilah adik aku.

Kami menikmati hidangan dengan begitu menyelerakan.

Lauk-pauknya sedap.

Memang recommended. 

Inilah kedainya yang aku order shellout untuk birthday adik. Cukup rasa semuanya. Sambal dia memang terbaik. Cubalah tapi tekak kita lain-lain. Lain orang lain seleranya. Sedap kat tekak aku tak semestinya sedap kat tekak orang lain tapi kalau nak mencuba tak salah pun kan.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

Warisan Petani said...

Seronoknya makan shellout reramai macam tu.