Friday, May 29, 2020

Salam Syawal Dari Perantauan

Assalamualaikum.

Salam 6 Syawal.
Salam Jumaat.

Rasanya belum terlambat lagi mahu menitipkan ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua pengunjung dan pembaca blog ini. Baru datang kerajinan mahu menulis di sini. Biasalah menghampiri Syawal sibuk mahu mengejar aktivti lain.

Kemudian sibuk melayan emosi sedih sebab tak dapat balik ke Melaka. Macam tak percaya diri sendiri akan beraya di perantauan. Inilah pertama kalinya. Berdebar-debar menunggu malam raya. Berdebar-debar nak dengar takbir raya.

Memang malam raya sebaik sahaja mendengar takbir raya berkumandang, air mata pun berhamburan. Tidak mampu menahan rasa yang menyesakkan dada. Macam-macam rasa yang berkumpul dan bertandang waktu itu.

Entahlah.

Siapa yang pernah rasa saja mungkin akan faham. Terkenang-kenang mak dan ayah di Melaka. Lagi dilayan lagi laju air mata berjurai.

Akhir kata, Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua kenalan alam maya yang secara sengaja atau tidak sengaja yang singgah di sini. Maaf zahir dan batin. Mohon ampun dan maaf andai ada tersalah kata dalam penulisan aku di sini membuatkan sesiapa terasa.

Sekian.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

NA said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf atas salah silap kata ketika menulis komen.

Warisan Petani said...

Selamat hari raya
Dapat juga sambut raya di JDT