Saturday, November 30, 2019

Menonton Ejen Ali di Paradigm Mall

Assalamualaikum.

Hai.

Selamat malam.

Percubaan untuk update blog laju-laju sementara rajin yang menyinggah dalam diri. Bila rajin pergi apa pun tak boleh jadi. Makanya akan bermalas-malasanlah selagi rajin tidak kunjung tiba. Begitulah putaran kehidupan rajin dan malas.

Khamis lepas, 28 November 2019 hari pertama tayangan Ejen Ali. Memandangkan Ammar yang kesunyian sebab kakak belum balik JB lagi - masih bercuti di Melaka. Ammar sebab tak bercuti di Melaka, dia kena alergik kat tangan. Jadi tak nak tinggalkan dia sana. Nanti susahkan orang. Itulah yang dia sorang saja yang ikut balik.

Sebab kasihankan dia, aku dan suami buat keputusan untuk bawa dia pergi menonton wayang. Ammar nak menonton Ejen Ali. Jadi emak dan apak pun melayankan anak bujang sorang itu.

Gaya apak dan anak bila bergambar memang macam-macam.

 Omak dan anak pula.

Ammar bergambar secara solo.

Menonton Ejen Ali di Paradigm Mall. Bukan main berposak kita orang cari pintu masuk. Pusing sana pusing sini. Tiket wayang jam 9.30 malam. Kita orang makan dulu. Makan kat Chicken Rice Shop. Minggu ini repeat lagi.

Papa dan Ammar.

Habis menonton dalam jam 11.30 malam kalau tidak silap. Lepas tengok wayang aje kami terus balik rumah. Mata pun dah mengantuk.

Esoknya jumaat, sebelah petang kami ke Toppen. Shopping mall yang baharu. Lokasinya di Tebrau bersebelahan dengan IKEA.

 Singgah Family Mart yang ada di dalam Toppen beli aiskrim.

 Kemudian jalan-jalan cuci mata di marketnya.

 Masa ini sudah berada di tingkat 3 bahagian food court.

Makan malam kami di Old Town White Coffee.

Mama dan Ammar.

Pilihan menu mama malam itu. Sebelum itu, aku sudah bedal roti bakarnya. Aku memang minat dengan roti bakar Old Town.

Begitulah dua hari kami bertiga yang diisi dengan dengan pelbagai aktiviti. Tidak sabar menunggu Kakak Nana balik. Sudah rindu padanya.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim




No comments: