Friday, July 12, 2019

Gathering Bersama Le Familia

Assalamualaikum.

Selamat malam.

Baru berkesempatan nak menulis di sini setelah beberapa minggu blog ini menyepi. Aku sedang sibuk mengejar deadline. Itulah yang tak sempat nak menulis di blog ini. Banyak cerita yang tertangguh untuk dikongsikan di sini. Terlalu banyak.

Cerita raya satu pun belum aku titipkan di sini. Mesti tulis untuk kenangan akan datang. Nanti bila rindu-rindu boleh baca semula blog ini. Sebenarnya ada aje aku up di socmed lain tapi kalau kat blog lain sikit rasanya.

Sebab boleh tulis panjang-panjang. Kalau dekat IG atau FB aku sekadar up gambar dengan caption pendek walaupun kadang-kadang tersasar tulis caption panjang-panjang.

Baiklah. Entri ini masih berkisarkan mas bulan Ramadan. Masa ini 28 Ramadan 1440. Waktu ini kami sudah berjanji untuk berkumpul masa berbuka puasa. Adik-beradik, sepupu dan anak-anak buah. Kebetulan waktu ini semua sudah ada di Melaka sebelum ada yang berangkat pulang ke kampung pasangan.


Alhamdulillah. Perancangan kami untuk berbuka puasa bersama berjalan lancar. Meriah. Walaupun sesi berkumpul kali ini tiada lagi Obek Nah, namun namanya masih meniti di bibir kami. Tidak sesekali pernah kami lupakan arwah. Rindu obek!


Seronok bila berkumpul begini.


Beginilah kami kalau berjumpa. Bergambar tak sudah.

Inilah kaum wanita dalam keluarga.

Menu kami hari itu.

Nais kerabu dan lasagna.

Nasi kerabu yang sangat sedap. Air tangan anak buahku. Memang sedap gila.

Kemudian kanak-kanak bermain bunga api.

Dalam masa menengok budak-budak main bunga api, rupanya kat dalam ada yang sedang menjalankan misi. Aku masuk rumah tiba-tiba ada kejutan hari lahir aku yang jatuh pada hari tu. Terharu sungguh.

Aku dan pak encik.

Aku genap 36 tahun.

Terima kasih pada anak buah yang bersusah payah membuat kejutan untuk bibik.

Mak-mak bersama anak-anak.

Inilah anak buah aku yang masak nasi kerabu.

Ada pula yang menyibuk belakang tu.

Dari dalam kami keluar pula untuk bergambar. Hahaha.

Sesi nak potong kek. Terima kasih semua.

Geng perempuan mesti bergambar.

Malam tu kami bergambar beramai-ramai serta buat video ucapan.

Sesi bergambar memandangkan raya pertama ada yang tak ada. Bergambar awal lah.

Ini video ucapan kami.

Hidup ini sebuah kenang-kenangan. Simpanlah cerita yang indah-indah dalam relung hati paling dalam. Sekian terima kasih.

Salam pena,
Fyda Adim







No comments: