Pages

Sunday, February 11, 2018

Hujung Minggu Bersama Anak-Anak

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Salam ahad.

Sekejap sudah ahad. Kalau hujung minggu, alahai masanya berjalan dengan begitu pantas. Sekarang ini saya kurang menulis. Menulis blog, menulis cerpen dan menulis manuskrip. Sama saja seiring jalannya. Hati dan semangat tidak bersekongkol. Entahlah masa agak mencemburui saya. Rutin hari bekerja sudah cukup melelahkan saya.

Adakalanya, hati seakan meronta-ronta mahu menulis namun dalam masa yang sama tugasan rumah lebih diutamakan. Walaupun sekolah anak-anak sudah berada di sekitar tempat tinggal dan tempat kerja tetapi balik kerja saya sibuk dengan urusan anak-anak dan urusan rumah. Basuh bajulah, masaklah, itupun kadang saya ke dobi untuk keringkan sebab tenaga dah berkurangan untuk menjemur baju.

Begitulah kehidupan saya.

Hari ini, saya seperti biasa bersama anak-anak. Bila ahad beginilah kami tiga beranak di kala suami keluar ke kerja. Kalau ada masanya saya datang rajin, saya akan kelur bawa anak-anak ke shopping mall. Kadang terus keluar jenjalan dan makan sekali. Begitulah.

Macam dalam gambar ni. Ini entah gambar bila. Saya dah lupa. Sama ada hujung tahun lepas atau gambar di awal tahun.

Bawaklah dua beradik ini makan di food court Aeon Ayer Keroh.

Menu kami bertiga.

Ini kakak sepupu saya. Beza kami 17 tahun tapi kami sangat rapat. Dari kecil saya bersama dia.

Kami suatu ketika dulu sewaktu membawa anak-anak berkaroke. Saya suka karaoke jadi bila terasa nak pergi karaoke saya angkutlah anak-anak sekali.

Adriana dan Afiqah. Ramai orang tegur muka mereka berdua seiras. Afiqah ni anak bongsu kakak sepupu saya tu.

Budak berdua ni pun suka menyanyi. Dak Ammar asyik suruh cari lagu Aiman Tino. Memang jenuh nak melayan dia dengan Aiman Tino dia aje. Begitulah. Hari ini Ammar ada tuisyen. Jadi saya nak kena hantar dia tuisyen kemudian nak cari tempat melepak. Satu jam aje dia tuisyen. Itulah sedikit catatan untuk hari ini. Semoga diberi kelapangan untuk saya terus menulis di sini. Doakan ya.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

Warisan Petani said...

Semoga dipermudahkan urusan seharian

As Samsudin said...

Syoknya depa berkaroeke... :D