Wednesday, August 24, 2016

Rentetan Ahad

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Entri akhir seminggu yang lepas. Kalau tak silap akulah. Sekarang ni memang tengah sibuk. Tak sempat nak mengadap  komputer.

Hari bekerja memang jauh sekali. Kalau dulu boleh jugak ngadap lepas anak-anak tidur. Sekarang, anak-anak tidur aku sama sekali tidur. Sejak makan hati dengan kerja kat pejabat aku lebih mahukan ketenangan bila pulang ke rumah. Stres agak melampau bila kat pejabat. Bertabahlah. Malas nak cerita.

Biarkan cerita makan hati aku tu, mari beralih dengan cerita-cerita yang lebih menggembirakan hati daripada cerita makan hati tu.

Sepanjang aku tidak menulis, apa yang berlaku?Tak ada pun cerita yang best. Sekarang sedang menunggu majlis perkahwinan anak buah aku. Debaran pertama dah berakhir sebaik adik aku telah selamat melahirkan seorang bayi lelaki. Cucu lelaki yang kedua dalam keluarga aku.

Pagi ahad hujan turun lebat. Rumah mak macam biasa mesti masuk air cuma bernasib baik kali ini hanya kat dapur. Dalam pada sibuk dengan air naik, adik ipar aku ngadu sakit perut. Terus adik aku bawak pergi hospital. Rupanya dah 5cm.

11.45 pagi keluarlah seorang bayi lelaki. Petang tu jugak aku ke hospital. Seronok dapat pegang baby. Ammar yang snapkan gambar ni.

Ini masa aku jadi babysitter ahad tu.

Officially cik kak yang depan ni sudah menjadi kakak. Beza setahun lebih dengan si baby.

Itulah dulu titipan untuk malam ini. Dah tak tahu nak tulis apa lagi. Gambar bukan main menimbun kat gallery. Berpinar mata. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: