Sunday, October 18, 2015

Meraikan Secara Ringkas

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat petang. Selamat berhujung minggu yang sudah sampai ke penghujungnya. Esok masing-masing sudah mula bekerja. Hari ini keletihan sebab pagi tadi aku menghadiri sebuah majlis. Akan aku ceritakan nanti di lain perihal majlis yang aku hadir pagi tadi. Sampai rumah lebih kurang jam 12.30 tengahari bukan main letih. Itu tak serta apa-apa program pun cuma datang meramaikan.

Berbalik kepada tajuk di atas, jumaat malam kami empat beranak makan di luar. Aku pula badan tak berapa nak sihat. Rasa macam nak demam pun ada juga. Jadinya asben bawa kami makan di luar aje. Lepas maghrib kami kami terus keluar. Fikir punya fikir tak tahu nak makan mana kebetulan asben dapat kupon mcd jadi di situ ajelah makan malam kami.

Makan malam merangkap meraikan ulangtahun kelahiran suami pada esoknya tetapi dia juga yang belanja kita orang. Hahahaha..

Seperti biasa, budak-budak ni lepas makan je memang target nak ke playground ni.

Lagipun tak ada orang pun. Hanya dua beradik ni.

Dalam setengah jam juga lepaskan dia orang bermain kemudian asben panggil dia orang. Kita orang tuang minyak kereta dulu barulah balik rumah. Begitulah ceritanya pada malam itu. Sambutan ringkas antara kami empat beranak. Janji gembira! Sekian dan wassalam.

Salam pena,








No comments: