Wednesday, March 18, 2015

~Majlis Resepsi Perkahwinan Sepupu~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan selamat pagi. Bismillah.

Entri pertama untuk hari ini setelah seminggu tiada cerita. Mendiamkan diri daripada menulis. Rehat katanya. Mencari idea untuk sesuatu tetapi masih lagi tersekat-sekat. Belum dapat diluahkan sepenuhnya. Marilah aku ceritakan kisah dua minggu yang lalu.

Majlis resepsi sepupu aku yang diadakan di Dewan Stadium Krubong. Seperti biasa sudah berjanji dengan kakak sepupu aku. Aku pergi bertiga aje, asben, aku dan ammar. Nana tidur rumah nenek sebab masa tu sebelah rumah mak aku pun ada kenduri. Marilah kita tengok gambar-gambar yang sudah agak basi.

Sekitar majlis resepsi berlangsung.

Bertiga aje masa tu. Tak cukup korum! Kurang happening sebab dua lagi anak dara Amirah dan Adibah tidak pulang. Masing-masing berada di perantauan. Hehehe...

Aku dan kak Wati, cousin aku.

Pengantin perempuan tu sepupu aku.

Nak juga fefeling bergambar depan pintu gerbang ni.

Dari kiri bibik aku (makcik), aku dan sepupu (anak bibik di sebelah kiri). Faham kan penyampaian aku.

Kak wati bersama makcik-makcik.

 Kak wati bersama anak bongsunya, Afiqah.

Sebelum pulang bergambar lagi di luar dewan. Selagi tak masuk dalam kereta. Masing-masing berangan bergambar dengan kereta idaman. Angan itu percuma kan. Huhuhu..Okeylah, itu sahaja entri untuk pagi ini. Sambung lagi nanti.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,




No comments: