Sunday, March 23, 2014

~Nayli Firzanah Sudah Dua Tahun~

Teks : Fyda Adim
Foto : FB SIL

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Selamat petang semua.  Entri petang ini mengenai hari ini iaitu hari lahir.  Tanggal 23 Mac adalah hari lahir anak buah aku Nayli Firzanah yang sudah dua tahun.  Dia beza setahun dengan ammar.  Kawan bergaduh ammar kalau di rumah mak aku.  Kawan bergaduh dengan aku pun iye jugak.  Nayli...Nayli...Obek geram dengan telatah dia.

Iye, dia panggil aku obek.  Gelaran dalam keluarga bawean.  Macam korang panggil mak long, mak ngah.  Itulah panggilan aku selain dipanggil bibik juga oleh anak-anak buah yang lain

Buat Nayli Firzanah,

"Selamat hari lahir yang kedua tahun.  Obek doakan semoga menjadi anak yang solehah dan menjadi seorang anak yang cerdik.  Berjaya dunia dan akhirat."

Daripada : Obek Fendy, Obek Fyda, Kakak Nana dan Abang Ammar.

Sekian sahaja entri petan ini.  Ucapan khas buat Nayli di blog picisan obek ni.  Nanti besar Nayli boleh baca tapi untuk hari ini suruh umi bacakan tau apa yang obek tulis.

Wassalam...

Aku Penulisnya,






                                                                                                                       

No comments: